GASV

Net zoals in OV 3 krijgen onze leerlingen een dosis Rekenen, Taal, Maatschappelijke Vorming aangeboden. Wat maakt OV2 dan toch enigszins apart?

  • De functionele aanpak, gekoppeld aan de leefwereld van de leerlingen.
  • De doelgerichtheid zonder overbodige franjes.
  • Het ludiek aanwenden van speel- en leeractiviteiten.
  • De sfeer van geborgenheid waarin de OV2 – leerling alle kansen krijgt zich ten volle te ontplooien.

Er wordt een totaalpakket van activiteiten aangeboden, gekoppeld aan een zelfde belangstellingskern, waarbij verschillende vaardigheden worden geoefend, in verband met kloklezen, geldmanipulatie, meten, taalvorming, werkelijkheidsonderricht, sociale vorming en zelfredzaamheid.

Zelfredzaamheid

In de algemene en sociale vorming wordt vooral aandacht besteed aan de ontwikkelingsdoelen die er voor zorgen dat de leerlingen de dagelijkse activiteiten in hun later beschermd leefmilieu en ook arbeidsmilieu naar behoren kunnen vervullen. Het ontwikkelen van de zelfredzaamheid staat centraal.

praktische maatschappelijke zelfredzaamheid

  • Leven in de buurt
  • Diensten en voorzieningen in de maatschappij
  • Consumentengedrag
  • Zich gedragen in de gemeenschap

Praktische zelfwerkzaamheid

  • Werken met een computer, opzoekwerk, zelfontplooiing
  • Taal- en communicatievevaardigheden: het luisteren, spreken, lezen en schrijven
  • Rekenvaardigheden in functie van het dagelijkse handelen

Sociale vorming

  • De basisbeginselen van lichaamsverzorging, juiste kleding, gezondheidszorg, voeding en vrijetijdsbesteding
  • Spelend leren
  • Actualiteit
  • Uitstappen in fucntie van een thema
  • Attitudevorming en sociale omgangsvorming
  • Xreatieve beleving, vrijetijdsbesteding
  • ...

Lichamelijke opvoeding sport en zwemmen

Sport, zwemmenn, Senso motorische opvoeding

Meer Info over OV2